Senaste inläggen

Kundenkät

Relationsinriktad resp. transaktionsinriktad kundundersökning

Det finns många olika typer av kundundersökningar och de kan gå under olika namn som tex. NKI undersökning, NPS undersökning,…
Läs mer
Misstag att undvika med medarbetarundersökningar

Misstag att undvika vid en medarbetarundersökning

En medarbetarundersökning är ett givet verktyg för organisationer som vill mäta sin arbetskrafts engagemang, tillfredsställelse och övergripande arbetsmiljö. Men som…
Läs mer

Guide till en lyckad medarbetarenkät / medarbetarundersökning

I denna guide ges en utförlig genomgång för hur man genomför en medarbetarenkät. Vi vill uppmuntra flera att genomföra medarbetarenkäter…
Läs mer

12 tips för en bättre NKI-undersökning / kundundersökning

NKI-undersökning, kundundersökning, gästundersökning, medlemsundersökning osv. Det finns många benämningar för mer eller mindre samma typ av undersökning som alla handlar om…
Läs mer

10 syften med en medarbetarundersökning

Varför ska man göra en medarbetarundersökning kanske du undrar? Det är en fråga som kan ha många svar då det…
Läs mer
NPS_not_the_ultimate_question

Fem tips på frågor till en kundundersökning

Funderar du på att göra en kundundersökning men vet inte vilka frågor du ska ställa? Här kommer några tips på frågor…
Läs mer
Kundinvolvering

Kundinvolvering för bättre tjänstedesign och kundnöjdhet

Kundinvolvering och tjänstedesign för att skapa nya, mer kreativa och värdeskapande erbjudanden har på senare år börjat användas allt mer….
Läs mer

Net promoter score ska mätas på relationsnivå, inte på enskilda interaktionen

Tyvärr kan man se allt för många kundundersökningar där man felaktigt använder sig av av Net Promoter Score (genom att…
Läs mer
Insikt

Frågor för marknadsundersökningar

Det finns mycket att tänka på när man skapar frågor för marknadsundersökningar. Då det finns många typer av marknadsundersökningar med…
Läs mer
Jämförelsetal för medarbetarundersökningar

Förstör inte er medarbetarundersökning med jämförelsetal

Att jämföra resultatet från sin medarbetarundersökning med resultatet för andra företag kan vara intressant. Men det kan även innebära att…
Läs mer

Prioriterar ni kundinsikt?

Kundinsikt är en absolut förutsättning för att skapa en bra kundupplevelse. Den investering som företag gör på marknadsföring för att…
Läs mer

En missnöjd kund berättar för 90000 personer – Word of Mouse

Vad kostar egentligen en missnöjd kund? Och vad kostar det med dålig service recovery? Oanat mycket vill jag våga påstå….
Läs mer